Części maszyn budowlanych bez tajemnic, cz.1

Części maszyn budowlanych bez tajemnic, cz.1

Naprawa i wymiana części do maszyn budowlanych to bolączka każdego jej użytkownika. Z tego względu pragniemy przybliżyć nieco tę tematykę, aby ułatwić samodzielne rozpoznawanie ewentualnych awarii w koparce, ładowarce czy innej maszynie. Dlatego postanowiliśmy opisać najpopularniejsze i najbardziej podatne na uszkodzenia części w maszynach budowlanych. Dzięki zawartym tu treściom, rozpoznanie awarii z pewnością będzie prostsze, a uniknięcie jej w przyszłości – o wiele bardziej możliwe.

Serdecznie zapraszamy na pierwszą część z cyklu wpisów dotyczących poszczególnych części maszyn budowlanych. Zawarty w niej jest opis trzech bardzo ważnych elementów, bezpośrednio związanych z prawidłową pracą silnika.

Cewka gaszenia silnika

Co to jest i do czego służy?

Cewka gaszenia w koparkach Atlas czy Terex to inaczej elektrozawór lub elektromagnes. Jest jedną z najważniejszych części maszyn budowlanych, gdyż odpowiada za uruchomienie i wyłączenie silnika. Wymusza zamknięcie dopływu paliwa do niego, a tym samym – powoduje unieruchomienie maszyny.

Możliwe przyczyny awarii:

  • zużyte przewody zapłonowe
  • słaby akumulator/uszkodzony układ ładowania

Objawy awarii:

  • problemy z uruchomieniem silnika,
  • nierówna praca silnika,
  • szarpanie podczas ruszania.

Linka gazu

Co to jest i do czego służy?

To jedna z podstawowych części każdej z maszyn budowlanych marki AtlasTerex i innych, ponieważ łączy pedał gazu z przepustnicą. W zależności od maszyny, w wyposażeniu znajdziemy linkę gazu ręcznego lub nożnego, czasem zdarza się także, że jedna maszyna wyposażona jest w oba rodzaje tych linek.

Możliwe przyczyny awarii:

  • uszkodzenia mechaniczne osłony linki
  • agresywna jazda
  • korozja

Objawy awarii:

  • słabsza reakcja (lub jej zupełny brak) przy naciskaniu na pedał gazu,
  • szarpanie przy dodawaniu gazu spowodowane zacinaniem się linki.

Pompka zasilająca paliwa

Co to jest i do czego służy?

Pompka paliwa, podobnie jak dwie wyżej opisane, również jest jedną z najistotniejszych części w silniku maszyn budowlanych Atlas i Terex. Wszystko za sprawą jej funkcji – a jest nią jest dostarczanie paliwa pod wysokim ciśnieniem do silnika ze zbiornika.

Możliwe przyczyny awarii:

  • tankowanie zanieczyszczonego paliwa
  • ciągła jazda na rezerwie

Objawy awarii:

  • problem z uruchomieniem silnika
  • gaśnięcie silnika po dodaniu gazu
  • gaśnięcie silnika chwilę po uruchomieniu
  • znaczący spadek mocy silnika
  • zwiększone zużycie paliwa
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Tak, zgadzam się